Sunday, June 12, 2011

-----------> FITNESS TEST!!! <------------


Menatap jalan yang menjauh... 
Tentukan arah yang ku mau... 
Tempatkan aku pada satu.... 
Peristiwa yang membuat hati lara...
Di dekat engkau aku tenang...
Sendu matamu penuh tanya....
Misteri hidup akan kah menghilang...
Dan bahagia di akhir cerita.....

Ohhh..  Suara muazzin berkumandang, melaungkan azan, tatkala asar menjelma.. Meskipun mata kasar tak nampak, tapi aku yakin syaitan2 sedang lari bertempiaran. Barangkali yang gemok2 sket tuh slow jog jek, yang bajhet SUKMA tuh lari berganti-ganti pun boleh gak.. Dah2 arr tuh Deankt,, xda nya dorang nak men futsal tetibe.. Dan bercakap mengenai larian ni membuatkan aku cuak nak mampus!!! Arghhhhh!! Aku rasa cam nak jerit jek sespastik-spastiknya...

*********************  FLASHBACK 1 MINGGU SEBELOM BTN ***********************
Status2 kat FB ku penuh dengan carutan ngan makian sbb aku cuak gler kot!!
Status FB pada 16 May 2011 : “Kan ku nyanyikan kau lagu cinta, seindahnya sinar mentari, seanggunnya sinar rembula-a-an, kan ku nyanyikan kau lagu rindu, kerna sesungguhnya hati ini, masih lagi lemas dalam kerinduan...”..

Weyh2.. Jap2 Biar BtolL?? Korang tersalah flashback neyh!! Bwahaha!!~  Neyh 1 tahun lepas lar bukan satu minggu lepas...  Skang flashback balek btoll2~~~

********************** FLASHBACK BTOL2  1 MGGU SBLOM BTN ********************
Status FB : Owhhhh2 MARA suro pergi BTN ke? Bess gler!! Dari kecik lagi aku memang aku teringin nak pergi BTN ni.. Kalo aku tak gi sekolah pun takpe.. Gi BTN je tiap2 hari.. Kan seronok gila!! Dah lar banyak gila aktiviti.. Ehh2 ada Fitness Test ke?  Apa ada hal??  Aku memang fit cam Aaron Aziz pun.. Abseiling pun ada ke? Takpe2  manusia ala2 Aaron Aziz ni tak gentar lar kat ketinggian ni.. Bak datang arr weyh.. Apa tali2 ni, tak yah arr tali2 ni.. Wat semak jek.. Biar lar aku terjun cmtuh jek...
(Mata ke atas, tangan ke dada) X 6.022 X 10^(23) =




************ *************FLASH FORWARD KE SAAT TUH *********************
1. Lari-larian!!!!!!!!!!!!!~
Aku bergegas-gegas segegas-gegasnya untuk ke front line.. Yelar,, orang kata kalo dok2 depan2 mesti leh cepat sampai destinasi.. Sedang aku bergegas tuh tetibe “Opocot mak kau, selipar terbang melayang !@#$%^&*()!@#$%%^&*()”... TERGOLEK!!!! Tak tak bukan aku lar yang tergolek,, ada orang sblah aku tuh.. Takkan lar aku kot nak tergolek.. Aku dah arr tough..   =p


“On your mark!!! Get set!! Go!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
Aku berlari dengan semampu-mampu , seikhlas hatiku, sejujur jiwaku, dengan segala kudrat yang ada... Yessss!!!! Aku berjaya meninggalkan mereka,, selama 2 saat jek tapi.. Lepas tuh berduyun-duyun dorang tinggalkan aku.. Namun aku tidak keseorangan.. Seramai-ramai  mereka yang Berjaya memintasi aku, ramai lagi yang dok slow jog blakang aku.. Dan disebabkan aku dah 8 tahun tak riadah.. Hasilnya,, jeng jeng jeng jeng.........................................



Ishh korang ni.. Slalu jek salah tafsir aku kan?? Takkan larr orang tgh lari2 aku nak jual goreng pisang... Aku tersadai larr faham tak tersadai cam goreng pisang di tengah lautan?? Dan lalu aku pun meneruskan dan menamatkan larian tersebut... Down gler.. aku tamat larian tersebut dengan catatan masa 16:54 saat...

“Bean, bean,, brape jek catatan masa ko?”
“Aku dpat 16:54,, off by 54 seconds larr doe”
“Ape ko merepek ni,, limit kita 18 minits arr,, ko lepas arr doe”
“!@#$%%!^&*,, aku lepas??!!”
Hati aku melonjak2 keriangan.. Dan dalam keriangan tuh aku sempat melakukan tarian Haka (All Blacks) dalam hati..  Aku Berjaya mengharungi  bnde 2nd yang aku paling takuti kat BTN ni.. Aku pun menapak langkah yang menjauh,, mara ke hadapan untuk sahut,, cabaran seterusnya yakni ABSEILING!!!


Konklusi Larian :  BERJAYA DGN SEJAYA JAYANYA!!!   ^^


2.   Abseiling
Ketinggian... Sape jek tak cuak kan kat ketinggian.. Aku time tuh berdiri 400 meter,, ke 300 meter ekk? Tak kisah arr yang penting beratus-ratus meter atas paras laut..




Sebenarnye, abseiling ni  hari first tuh group aku tak wat.. Pastuh ditakdirkan pagi esok tuh time group aku kene wat,, tetibe hujan rahmat turun membasahi bumi!! Tak dapat arr nak wat!! Seronook gler kot time tuh!! Dorang cakap kene wat petang tuh plak.. Time LDK aku asek dok jengah tngkap jek,, tgk awan  (nano nano nano nano nano nano nano nano) mendung, hati melonjak kegembiraan.. Sekali, kusangka hujan hingga ke petang, rupanya panas berpanjangan... Aku pun terpaksa arr menonjolkan kehebatan aku..
Nak pendekkan citer,, aku terjun jek arr.. takde papepun yang berlaku.. Aku ngah ngantok + mengkhayal laksana telah menelan Paracetamol Cinta.. So cuak tuh berkurang arr sket.. Taw2 dah sampai kat bawah,, dak2 group len tak tgk coz bz prektis choir!! Bhahaha!!~


Konklusi Abseiling : BERJAYA ARR GAK KANN??


3.      FITNESS TEST!!
Yang neyh xda pape sgt pun nak citer.. Aku cuak memula sbb aku ingatkan sorang2 kene bumping pastuh dye nak check.. Rupanya wat ramai2.. Lega arr sket.. Kene wat 8 mnder namely, bumping, helicopter, tahan nafas, cek nadi, lompat tali, diri sblah kaki, lompat then tepuk kaki lagi satu tak ingat... Aku paling slack helicopter arr kot sbab kat skolah dlu jarang kene denda helicopter.. Bhahahaha!! Yang paling aku perform cbe teka apa?? Yup!!! BUMPING!!!! Di sini aku nak ucapkan JUTAAN terima kasih kat senior2 skolahku sbab denda kitorg bumping dalam beraneka cara (Diamond, S-A- sa-T-U-tu-SA-TU, tersalah kira, knuckle tgh panas kat jalan bertar, bumping kat atas ada bantal)..


Btoll kata dorang ada hikmah dorang wat mnder tuh.. Sumanye supaya aku sorang jek (out of 166 orang dak batch aku) lepas Fitness Test BTN!! Bwahaha!!~ Aku pun x sangka aku leh bumping lagi, sbeab last time bumping time Form 3.. Dah form 4 sapa nak denda kan??  =p
Tapi tak yah nak bangga sangat lah kan??

Konklusi Fitness Test : BERJAYA!!
Konklusi Overall (Fitness Test ada markah dyek) :

Deankt (Dak Futsal 5 tahun kat skolah) :  34-39 tahun (cuba lagi ekk tahun dpan ekk deankt!! ) =p
Kamal Ezral (Dak Futsal 5 Tahun kat skolah)  :  40 -45 tahun
Aku ( Dak-suka-tido –time-riadah-tak-pun-melendir-kat-klas-wat-homework-addmaths) :
25-29 tahun!!!

Ye.. So apa yang dapat aku simpulkan kat sini.. Kita tak perlu main futsal petang2 ntok jadi fit cam aku.. Hanya sekadar melihat dari jauh jek dah cukup untuk meningkatkan stamina dan ke-fit-an.. Okayh fine arr aku mengaku.. Aku makan Yupi  (and minum air kotak ) sblom test tuh.. Tapi xda arr efektif sangat pun..


NEXT POST : Post Terakhir Pasal BTN yakni penceritaan tentang sebuah batch kat KMB yang dinamakan Batch KITA!!! Ayuh rakan2 Alam Shah mahupun KMB,, nantikan ekk post ni!! InsyaAllah siap Sabtu depan,, banyak mnder lak aku nak tulis... Huhu.. =)
Until next time guys!! Salamun a’laikum..





Cinta tegarkan hatiku.... 
Tak mau sesuatu merenggut engkau... 
Naluriku berkata... 
Tak ingin terulang lagi.... 
Kehilangan cinta hati...... 
Bagai raga tak bernyawa......
Aku junjung petuamu......
Cintai dia yang mencintaiku......
Hati yang dulu belayar...
Kini telah menepi...
Bukankah hidup
KITA... 
Akhirnya harus bahagia??

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...