Sunday, June 5, 2011

---------->INTRO BTN: "HELL CAMP"<----------




Kau...
Hanya wajah biasa di mataku..
Pasti lenyap sederas tibamu..
Tak perlu aku..
Memikirkanmu selalu....

Kereta Toyota kepunyaan aku dipandu laju merentasi highway Subang Jaya menuju ke KLIA. Member aku Malik yg tlg drivekan aku ke situ.. Nape aku gi situ? Erkkk... Aku rasa korg pn dah taw dah kot... Yelarhhh,, dah aku mencarut-carut kt FB coz kene gi satu kem ni... Lantas, satu dunia pn sedia maklum tentang pemergian aku dan mengucapkan takziah... Member2 aku mmg sayangkan aku pun (mata ke atas, tangan ke dada)...
Tapi xyah nak suntikkan elemen sindir menyindir sangat lah kan?

Perjalanan diteruskan merentasi kampong kampong yang beratapkan zinc tapi ber-“aerial”-kan astro. Memang smart gler arr kan? Aku pun baru jek pasang astro 3 thn lepas,, dah arr rumah batu.. Dua tingkat lak tuh.. Siap ada Streamyx lagi.. Tapi x yah nak show off sgt lah kan.. Toyota Pacuan 4 Roda itu terus menyusuri kandang-kandang kambing yang terletak kat tepi2 jalan yang sempit nak mampus tuh.. Kalo boleh sempitkan arrhh lagi jalan tuh, xyah aku gi BTN.. Kandang tuh watpe letak tepi2 jalan,, alang2 tuh letak arr tengah2 jalan.. Camtuh arr fikiran aku seblom gi kem tersebut.. Namun setelah aku pergi kem tuh... !@#$% Hati ini dilanda !@#$%^^&*.. Tapi aku still rasa kandang tuh dyek patot letak tgh jalan.. HAHA!!  Apa Lankt? Hambar ekk? Memang lar hambar, aku blajar dari ko kot..  =p

Selesai bercerita pasal kambing.. Perjalanan diteruskan lar lagi.. Memang lama giler pun.. Aku semakin resah giler kot.. Macam2 persoalan bermain di benak fikiran.. Bes ke BTN ni? Makanan dye sedap ke? Ada Wi-fi tak? Kalo kene brainwash cmne ek? Dan untuk menenangkan jiwa dan raga yang sedang bergelora dek kekusutan yang melanda, si driver pun memasang radio,, SINAR FM tuh beb..  HAHA!! LAyannnnnnnnnnn....


Kau..
Tiba waktu tak terduga..
Dalam mimpi dan di dalam jaga..
Sehingga aku..
Bukan diriku..
Yang dulu.....


Tak sempat Erra Fazira nak masok korus.. “Prottttttt” kedengaran sang driver membunyikan semboyan di bahagian abdomen nye.. Bau-bauan ala2 gas metana yang direaksikan bersama gas ammonia dan sodium thiocyanate menusuk lubang idongku.. Arghhhh... Aromanya mengantoikan bahawa sang driver minum di White Bean Coffee yakni minuman Caffe Americano. Aku hanya mampu ketawa kecil bagi meng-cover perasaan yang ala2 nak muntah tersebut. Ya.. Kalau ikutkan hati hendak saja aku menumbuknya dengan kekuatan 11 orang  (berbaris 11,, cukup penghulu!!), namun tak jadi sebab terlalu memikirkan kem Tg Rhu yang semakin hampir. Dan secara magicalnye 10 saat selepas kejadian tersebut, aku sudah terpacak di depan Kem Bina Negara Tg Rhu...





Aaaaarggggggggggghhhhhhhhhhhhh!!! Jeritku sepastik-spastiknya!! Tapi dalam hati arr.. Aku mengangkat beg dan menuju ke arah dewan pendaftaran.. Lalu membuka pintu tersebut dengan penuh kecuakkan dan kesaspenan...
Gambar Sekadar Hiasan...


Dan akhirnya aku Berjaya membuka pintu tersebut setelah 20 saat saspen dan cuak (pdhal tombol tuh yg berat nak mmpos), jeng jeng jeng jeng..........

Maka ternampak arr apa yang ada dalam dewan tuh yakni selautan, seombak, segerombolan, seangkatan, sekelompok, se-apa lagi?? Tak tak Ash.. Sepah tak termasuk.. Se-batch arr paling sesuai kot.. Ehhh2 tak larr.. Selautan arr ekk... Yakni selautan dak KMB tgh duduk dgn tekun gler.. Barangkali sedang membaca Al Ma’thurat secara berjemaah.. Aku dan rakan2 Taylors yang lain pun masok untuk mendaftarkan diri. Time mendaftar tuh, sesekali rasa cam direnung oleh mata-mata kat situ.. Ye arr.. Sapa xnak stare kat kitorg, dah kitorg jek yg non-KMB kt situ... Hahaha.. Maka dengan terdaftarnye diri aku kat list tuh, aku secara rasminya merupakan warga BTN Tg Rhu, Sepang.. 112 orang termasok dak Taylors, 102 pompuan, 10 laki.... Ada 10 kumpulan ntok LDK (latihan dalam kumpulan).. So cube arr teka sapa yg malang gler kene jadi ketua kumpulan?? Dah? Teka dah?? Bgos2 xyah guna Green’s Theorem ke Gauss Theorem kn?? Jauh skali ntok test dye pnye Independence of Path?? Hahaha... Dengan itu bermulalah perjalananku di BTN a.k.a Hell Camp (bg mereka yg blom pernah pergi).. Tapi still aku rasa cam Hell Camp gak sbb xdpt guna FB seminggu.. Haha..



Apa yang terjadi lagi pastuh??
Aku kene brainwash ke tak??
Cmne ngan dak2 kat situ??
DM dyek makan pe??
Aku fail ke tak fitness test??
Nape aku tanye suma ni sedangkan aku dh taw jwpn dyek??

Kalo korg nk taw stay tuned jek arr kat blog aku ekk..
Ape Lankt?? Tak nak taw ekk... Hahaha~
Tak nak taw wat dunno sudeyh arr..
Aku taw korg suma tak sabar nak baca Part 5..
Tapi kene arr lalu satu2 dlu ekk..
Kayh arr aku nak chow dlu ekkk~
Kang aku sambung post ni dlm masa terdekat Insya-Allah~
Sekian, salam 1Malaysia rindu....

Soalnya hati...
Sukar dimengerti..
Apa terjadi..
Di luar kawalan diri...
Entah mengapa..
Sejak bersua..
Aku dilanda resah..
Kau mewarnai mimpiku...
Ku dalam igauan rindu...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...