Monday, June 20, 2011

Post BTN Terakhir : Dak2 KMB (btch KITA)

Aku...
Ingin engkau ada disini...
Menemaniku saat sepi...
Menemani ku saat gundah...

Berat...
Hidup ini tanpa dirimu..
Ku hanya mencintai kamu...
Ku hanya memiliki kamu...

Hurmmmm...
Dah sampai post terakhir nampaknye dlm siri post BTN aku..
Aku try arr wat taching2 and panjang2 arr kan? Bhaha~

Tersebutlah kisah, ceritera dahulu kala, di bumi  A**M S**H  Ria..  Dan ya.. Kitorg mmg namakan pun setiap lorong kt  situh.. Hahaha!!~



Di situ arr telah terbinanya sebuah ikatan persahabatan yang camne ekk aku nak cakap? Kuat arhh.. Kuat gler nak mampus..  Yelar cmne ar tak kuat,, makan sesame, setadi sesame,,  gadoh ngan f4 sesama, amek PMR sesame,, amek SPM sesame...  Tak2!!  mandi ngan tido lain2 arrr!! Suma nak sama2 susah gak arr idop kan? Huhu.. Tapi sbenarnye AKU RASA lar  yang mengunitekan kitorg adalah bnde2 buruk yang berlaku in between tuh.. Hahahah~  Contoh cam aku ckp dlu.. Kitorg kene denda suma.. Hahaha!!~ Sakit kot!! Bumping leh tahan lagi,, kalo senior soh “joksteng” mmg leh mati gak arr~ Suma tuh dihadapi bersama atas dasar persahabatan selama 5 tahun.. Kitorg memang dh cam adek beradek dah pn..




Ni arr batch aku.. Nama dyek J.E.R.K.S 0408 acronym ntok Joint of Extremely Rare and Knowledgeable Sassians.


Jap2!!!~
Ni bukan post psl batch KITA ke??!!
Asal aku tulis psl mnder lain lak??!!
Sapa kisah pasal nama batch aku kan?
Bhaha!!~

Okayh lar batch KITA (KMB),, post ni ditujukan khas untok korg semua..
Aku harap korang teruja ekk!!  =p
Skang kita flashback kat 2 post sblom ni (time registration BTN)~
Link.....

**************FLASHBACK*****************
Kakiku melangkah kearah tombol dewan pendaftaran dengan hati yang berat, jantung berdegup kencang cam nak tekeluar dah.. Aku pusing tombol tuh stngah jam ntok timbulkan rasa saspens pembaca.. Jadi tak jadi tuh perkara kedua arr..  =p Pintu terbukak maka terserlahlah selautan dak KMB.. Pada saat, detik dan ketika itu aku dah taw dah kehidupan aku kat BTN akan jadi laksana neraka di dunia.. Akan tetapi,,,, jeng jeng jeng.... Ternyata lar jangkaan aku meleset!!  =p

Seandainya aku diberi peluang untuk bagi speech pada hari last tuh sbnrnye banyak mnder aku nak cakap.. Firstly, sbnrnye aku nak cakap yang aku amat amat amat amat amat amat amat amat bersyukur sebab aku dapat kem BTN tanjung rhu ni dengan some of the coolest people dlm batch KITA ni.. Mulanya, aku dah bajhet dapat satu kem ngan Lankt ngan Zamri, tapi apakan daya, xda rezki and down gak arr sbb lain kem..


*********ULASAN GROUP*********


Aku nak cakap thanks banyak2 arr kat group aku.. Group 7!!!!!!! Hahahah!!~ Seriusly aku sangat cuak gler time grouping tuh!! Aku takot dapat group yang tak happening,, tapi ternyata aku bernasib baik!!  Aku sker gila bler time yang kita dok ngumpat ramai2 tuh.. Hahaha!! Korang memang layan ekk citer2 aku? Ke citer2 aku sumanya best2?? Aku rasa sampai skang aku ingat nama korg (dak2 interGomb skali ar kan   =p) .. Ye arr aku mmg hidop kat dunia ni keje hafal nama org jek pn.. Dalam group aku hurm ada, Rofi, Hard, Nad, Teen, Adila, Aishah, Kathy kn?, Sofeah , Dina ngan Intan.. Bhahaha!! Power kan aku?? Thanks arr sbb korang cam outgoing gler!! Balance gak arr group aku,, ada dak2 tarekat ngan dak2 outgoing!! Thanks ekk guys!! Aku tak taw arr apa jadi kat aku kalo aku dapat group lain!! Membisu gak arr!! Yang mne yg aku ckp nk blanja KFC tuh urmmm korg dh halalkan kn?  =p Korang nak aku ckp psal sorang ke? Okayh ar2.. Hurmmm.. Rofi ngan Nad ni teman waktu LDK.. Kitorg slalu lepak blakng2 sbb nak makan Yupi,, lapar kot!! Huhu.. Had lak teman choir!! Jangan lpe lirik ekk had!!  =p Dina,Adila ngan Intan lak aku kategorikan sbagai dak2 InterGomb sbbnye... Sbb dorang dari InterGomb arr lol.. Bgga toll aku ngan InterGomb.. Walaupn skolah ni agak baru.. Tapi dorang Berjaya buktikan kat SBP lain yang dorg ni setanding yg lain dgn mndapat 2nd place dlm SPM 2010 mngalahkan Asis ngan KISAS.. Tahniah aku ucapkan!! Kathy ni ingatan dyek agak kuat sbb tetibe jek leh ingat birthday aku.. So alang2 tuh sleh arr sediakan hadiah skali kn? Aishah ngan Sofeah ngan Theen lak penasihat kerohanian group aku.. Dalam keadaan aku yang tak berapa nak alim ni, mmg banyak  perlukan tarbiyah dari korang.. Syabas aku ucapkan.. Huhu..


Dan ya..
Aku tawu kekadang korang rasa yang aku cam agak creepy sebab selalu pandang kat satu sudut then
senyum sorang2.. Aku sbnrnye nak cakap yang korang banyak mengingatkan aku kat zaman sekolah aku.. Tapi kalo ikotkan suma mnder kat BTN tuh igtkan aku kat skolah.. Dan lebih power lagi muka sesetgh korang SEJIBIK,, aku ulang!! SEJIBIK cam muka dak2 sekolah aku!! So xkan arr aku tak senyum sorang2 kot!! Cam xleyh caya jek,, sbb sama nak mmpos!! Aku letak gmbar dak2 sekolah aku then korang teka arr muka sapa cam muka sapa ekk??



Ni nama dyek abang fido btch 0105.. Terpaksa bkak balek frenster suma arr ntok cari dye balek.. Haha..
Agak2 cam mke sapa? =p



Haha.. Ni lak junior aku!! Nama dyek muzammil btch 0610!! Aku rasa arr cam sama ngan sesorg dlm btch korg?
Tapi xtaw arr kan.. Lain orang, lain matanya, lain pandangan dyek.. Dak2 tarekat guna pandangan mata hati lar kan?  =p



And dalam gambar yang terakhir ni.. Aku tawu ramai org dalam gmbar ni.. Tapi pepandai arr korg teka kan? Hahah.. Budak yg aku mksudkan tuh nama dyek Basit dyek dak batch aku.. Tapi dah lama lak tak dgr khabar dyek..


So camna?? Dah abes dah tgk gambar2 tuh?? Nampak tak apa yang aku nampak?? Dah teka dah ke dalam gambar tuh muka cam sapa?? Kalo suma jawapan korang YA!! maka Skarang pandang ke kiri takpun ke kanan.. Ada cermin kan kat situ?? Kalo xda cermin, amek CD K-Pop dalam laci korang tuh then tgk kat blakang tuh nmpak tak reflection korg? Dah tgk dah? Skang tgk cermin tuh and tanya :- Sapa ngah senyum sorang2 skang??!!! HAHAHAHAHAHAHA!!! Korang ahh senyum sorang2 kan? Sebab sama gler kan rupa dorang? Apa Intan? Sebelah ko ada abang ko ekk? So kira ko tak senyum sorang2 arr ni? Takpe2 kali ni aku lpaskan ko ekk!  =p


*********ULASAN DAK2 DORM**********

Pertama-tamanya aku nak ucapkan berbanyak2 sori larr ekk kat dak2 dorm.. Kalo korang Nampak aku cam tak banyak interact ngan korg ke ape ke.. Hakikatnye ialah.. Pada pandangan aku kan.. Korang neyh tersangat sangat sangat sangat baik lar.. Baik baik baik baik baik baik sangat.. Dan aku tak tipu sebab mata aku tak ke atas dan tangan aku bukan kat dada.. =p Aku dengar hati orang2 baik ni fragile, and hati orang2 jahat cam aku ni hati kering.. Aku takot kalo aku lepak2 ngan korang, aku wat sumthing yang annoying arr.. Tapi aku harap korang jangan rasa cam aku benci korg ke anything.. Jauh skali kot!!



Seriusly aku tak sangka yang korang ni cam baik gler!! Cam Husni ni baik gler kot!! Aku dah arr tak reti baca doa lps solat,, soh dye arr kaver aku.. Huhu..  Nabil ngan Mukmin pn baik gler gak kot!! dorang arr yang first skali tegor aku!! And thanks ar ekk Nabil ngan Husni atas tnjok ajar korang..  =p Hidop kat taylors mana ada org nak ajar pape, suma sndiri jek.. Bercakap psal Nabil terigt lak kat Aiman time dorg bercerita kisah kisah nabi dan rasul time aku kene jadi mayat.. Seronok gak arr dengar.. Habis kesemua 25 nabi dorg cter kat aku.. Aku seronok gler dgr.. Actually curi2 dgr sbnrnye..  Halalkan ekk?   =p


Sape ekk lagi aku tak sbut? Owhhh2.. Azuan, ngan Penghulu ngan P.Penghulu.. Aku sbnrnye lupa arr nama Penghulu ngan pnolong.. Huhu.. Sorry sangat2 ekk.. Coz orang slalu pggl penghulu jek tak pggl nama sbenar.. Tapi korang memang baek gila lar!! And caring pasal batch korang.. Beruntung gler batch korang ada pnghulu ngan pnolong cm korang.. And Azuan lak ada tnye pasal nama aku.. Hahahahah!!~ Nape org pggl aku bean ekk? Aku lupa nk jawab lak arituh.. Tapi kalo aku citer pn msti cam panjang gler lak.. So urmmmm.. Halalkan gak lar kan?  =p

********* ULASAN DAK2 BATCH “KITA” KMB SECARA TOTAL**********

Secara jujurnya aku selalu tanya kat diri aku sendiri.. Mana pergi para a’limin (yg sebaya) kat Malaysia ni.. Aku gi mana2 jek mesti nmpak dak2 punk ar, rempit ar, gothic ar suma arr.. Ape Lankt? Owhh2 sbb aku ske gi jalan2 kt KL and xpenah cari kat masjid ek?? Hahahaha!!~ Masalahnya aku
so-dorm berjemaah kot.. Dapat gak pahala kan? Tapi papepun ternyata para a’limin yang aku cari cari tuh berkumpul bwah satu bumbung yakni KMB.. Aku ske cara korang tarbiyah member2 ngan penuh berhikmah.. Aku ske tgk korang baca Al-Mathurat ramai2 sblom kawad.. Aku dengar dak2 pompuan baca Al-Mulk  sblom tido kan?  dak2 laki korang hebat gak, baca Yasin sblom tdo.. =p     And aku tabik btoll arr korang berzikir time ngah ½ way abseiling..

Apa yang korang wat tuh suma watkan aku jeles gler.. Yelar ukhuwah yg dibina atas dasar Islam selalunya akan berkekalan.. Tringat lak kat time aku diberi kesempatan oleh Imam Husni ntok mengimami korang.. Time dyek offer aku, aku agak terkejut jap, and ada mixed feelings sbnrnye.. Mixed feelings of gembira,cuak, and segan ada gak arr sket.. Sbbnye aku anggap cam diri aku ni agak hina arr kalo compare ngan korang.. Haha.. GEdik lak kan..Takde arr.. Aku last time baca mathurat time f5.. Al-mulk pun selalu gak aku termiss.. Time abseiling aku nyanyi lagu lady gaga ntok menenangkan hati yang bergelora dek badai yang melanda..  Solat Qabliyyah wa Ba’diyyah pn tak wat (a.k.a rawatib) .. Camni nak imami korang??? Tapi aku pun sbnrnye agak gembira gak sbb Husni caya kat aku.. Hahaha!! =p Tapi lepas aku dh jadi imam tuh msti dyek nyesal bagi kat aku kan? Hahah!!~






Aku gembira sbnrnye sbb dapat mengimami para a’limin KMB, cam satu penghormatan bagi aku... And sorry arr kalo tajwid salah ke pape ke ekk?  Tadabbur tuh urmmm mungkin ada kot,, tartil tuh cam agak ada lak kan? HAHA!! Ke aku bajhet jek?? And aku selalu test mike sbb mike skolah kitorg slalu rosak sbnrnye.. So, senior2 skolah kitorg sblom pgg mike msti jek test dlu..

**************KONKLUSI******************
Sblom aku wat pape konklusion kan.. Meh2 tgk gmbar ni dlu..




HAHAH!! Kpd dak2 group aku.. Korang jangan bajhet aku simpan mnder ni sbb nak wat kngan korg lak kan? AKu Tersimpan larhh... Saya ulang!! TER-simpan!! And sbnrnye aku mana ada hafal nama korang.. Aku tgk jek lar balek list ni kan? Kantoi lak kan? HAhaha!!~ Kalo ikotkan hati rasa cam nak jek koyak2 pastuh tanam kat tepi lombong tuh.. Tapi korang rasa apa yang menghalang aku?? Bukan Hard bukan.. Bukan perasaan rindu larrhh.. Rindu korang watpe.. Membazirkan kerinduan aku jek.. Aku simpan sbb nama aku ada kat situ!! Kalo tak dah lama dah ak koyak2.. HAHA!!  =p

Okayh bbrapa mnder yg aku nak simpulkan:-


Korang banyak arr mengingatkan aku kat high skewl aku in more ways than one lar.. Kalo aku nak listkan mmg tak dapat larhh.. Aku taw aku xmungkin dapat kumpulkan balek  dak2 batch 166 orng ntok lepak sama2 lagi.. So korang arr yg the closest feeling I’ll ever get to feeling that way again.. Kekadang aku terfikir gak.. Adakah pertemuan kita kat BTN Tg Rhu ni suratan takdir atau sekadar kebetulan?? Sebab sepanjang aku kt situ.. A lot of wonderful things happened... But seriously how is this just mere coincidence, people??!!  3 orang dari bdak btch korang satu dorm ngan aku mke sama cam dak skolah aku.. And dak2 Taylor’s tetibe jek ditukarkan dari kem lain ke Kem Tg Rhu... Time pagi khamis aku nak terjun abseiling tetibe jek hujan lebat...   Time choir group aku kene nyanyi first.. Time bntangkan pulau impian pn kene bntang first gak.. Takkan arr korang rasa ni suma kebetulan jek?? Barangkali ya.. Tapi firasat aku kuat mengatakan ini suma suratan takdir.. Cakap arr pape korang nak.. TApi.. Ishhhh tuh ayat sendiri kot.. Ada lak ciplak ayat Norhayati Berahim.. Tak main arr ciplak2 ni...  Mungkin ini suma suratan takdir, dan cam ada hikmah kita bertemu kan?? Korang jgn bajet lebih2 lak.. Jodoh aku bkn ngan korang ekk,, aku dah chop dak KISAS ngan dak Maahad ngan dak SBPI Gopeng arr.. HAHAHAHA!!!~    =p


# Hikmah dyek mungkin aku diberi peluang untuk relive high school memories bersama2 ngan korang.. Aku rasa sangat beruntung arr sbb mngkin kalo aku pegi kem lain aku tak dapat rasakan suma ni.. Thanks a lot ekk batch KITA!! Lepas jumpa korang aku lebih bersmgt nak jadi alim sbnrnye, skali balek umah camni jek lar aku.. Hahaha!! Petang2 tgok Ben 10 ngan Phineas and Ferb.. Thanks lagi skali sbb pengalaman camni mgkin xdpat aku rasai ngan dak2 len.. And thru FB jek dapat knal ramai dak2 len yg bkn group aku.. Cam Yanti, Adliyana ngan Akmar.. PAdahal korang men add jek aku kan? Hahaha~

# Korang fly bler ekk?? Bulan September kan?? Kalo nak fly kang sound arr ekk.. Leh aku gi KLIA... Ehh2 takkk2.. Bkn nak jengok korang.. Aku dgr KFC kat KLIA wat promotion beli satu Cheezy wedges dapat 3 Burger.. And kalo2 aku terserempak ngan korang tuh.. Aku try lar ekk wat2 knal..   =p

# And sorry sangat2 sorry sangat2 kalo sepanjang aku kat BTN tuh ada berkelakuan tak sopan ke papeke.. Aku harap korang maafkan lah ekk.. And mungkin korang tgk aku kt BTN tuh cam baik jek.. Skali baca blog amek ko bahasa cam !@#$%^&* lak kan?? Hahaha!!~ Urmmm aku xtaw ahh nak ckp cmne sbnrnye.. Tapi aku mmg guna bahasa camni pun kat luar.. Tapi ngan korang aku baik sket sbb korang ni baik2 and hati fragile kan.. Kalo korang terkilan aku mintak maaf lg skali ekk.. Kalo ada pape yg korg tak puas hati ke ckp je lar ekk aku hati kering sket.. Huhu..

#Mintak maaf jugak bagi pihak dak2 Taylors yang lain sepanjang BTN tuh ekk.. Kalo ada yang berkelakuan inappropriate ke papeke...

# Good Luck ntok result IB korang 6th JULY nih!!  Aku taw korang suma leh Berjaya arhh!! Dak2 KMB suma hebat2 belaka.. Fi kulli makan wa fi kulli zaman.. Cewah speaking arab lak kan.. Hahahaha!!

# Aku jugak nak mintak maaf sebab slalu gedik2 TAG korang kat FB bila aku nak wat post psl BTN ni.. Aku taw stgh2 korang xske aku wat cmtuh kn.. Hahaha!!~ Aku faham, aku faham... Yelar baru knal 5 ari nak tag2 korang kan.. Actually aku pun segan gak nak TAG korang.. Tapi rest assured ni arr kali terakhir ekk.. Pasni aku delete arr korang ekk dari FB.. Sebab korang ni baik sangat arr.. Aku ni jahat arr kat luar.. AKu dh try convince korg tp korang xnak caya lak kan.. Hahaha!~ Aku xnak arr rosakkan para a’limin dan mujtahid KMB.. So biarlah aku berundur demi kemaslahatan ummah.. Tapi seblom aku berundur aku nak lontarkan kat korang sebuah soalan,, dan sekiranya korang sudi,, KALAU lar korang SUDI.. Jawab arr kat FB aku ekk sblom ak dlete korg.. Haha taching lak kan?

Soalan:-
Seandainya aku dilanda ombak, dan lemas di lautan rindu..
Sudikah kiranya doktor2 KMB mengubati luka di hati ini?

Sekian sahaja dari saya BeAnZ 0408...
THANKS A LOT BATCH KITA!!
AKU HARAP OUR PATHS MAY CROSS AGAIN IN THE DISTANT FUTURE!!
Ameen...

Link ntok post2 BTN yg lepas:-

Post 1 : Epilogue
Post 2 : Intro BTN
Post 3: Fitness Test!!

Aku rindu..
Setengah mati kepadamu..
Sungguh ku ingin kau tahu..
Aku rindu..
Setengah mati..






4 comments:

  1. Haha..lawak la ko letak gambar muke serupa tu..Nak teka???
    1#Nabil(seriously when I open this blog ingtkan gamabr Nabil)
    2#Azuan
    3#Rasanya mcm muke pen penghulu aka Fazmi?Xsure...

    Btw, thanks a lot for supporting Batch Kita:)

    ReplyDelete
  2. hahaha!!~
    adliyana~
    bru terbaca ek?
    post ni dah lama dah~
    huhu~
    nombor first ngan second tuh btol!! huhu~
    yang third tuh muka and gaya dye cam penghulu~
    huhu~ urmm afiq kan nama dyek?

    haha welkam2!! batch KITA mmg best pun!! ^^

    ReplyDelete
  3. hahaha. ko jgn ingt kite usha ko plak pakai add2 ni. haha! btw, ko SANGAT LAWAK!

    ReplyDelete
  4. ni batch kmb tahun brp nie? huhu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...